مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات:

ارتقا کیفیت فضاهای آموزشی در گرو معماری خلاقانه، جانمائی علمی مدارس و رعایت شاخص‌های مدیریت سبز است

۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۱ کد : ۲۰۹۶ اخبار مهم
مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اهمیت ارتقا کیفیت فضاهای آموزشی گفت: معماری خلاقانه، جانمائی دقیق و علمی مدارس و رعایت شاخص‌های مدیریت سبز از مهمترین عوامل ساخت مدارس با کیفیت هستند.
ارتقا کیفیت فضاهای آموزشی در گرو معماری خلاقانه، جانمائی علمی مدارس و رعایت شاخص‌های مدیریت سبز است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، گردهمایی معاونین و کارشناسان دفاتر فنی منطقه 6 کشور شامل استان‌های ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و همدان به میزبانی استان کرمانشاه با حضور مخدومی مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان، اکرمی مشاور رئیس سازمان در حوزه معماری و کارشناسان دفاتر فنی استان‌های ذکر شده برگزار شد.

مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان نوسازی مدارس کشور در این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع کیفیت‌بخشی به فضاهای آموزشی گفت: در این راستا سیاست‌های اصلی سازمان را در حوزه‌های فنی به جد پیگیر هستیم و تلاش می‌کنیم آن را در استان‌ها به اجرا برسانیم.

وی افزود: موضوعات صنعتی‌سازی مدارس بر پایه ظرفیت تولید داخل و قوانین و مقررات کشور؛ مکان‌یابی مدارس برپایه توسعه و عدالت آموزشی با نگاه به تحولات جمعیتی و آمایش سرزمینی؛ مدیریت سبز با هدف رسیدن به شاخص‌ها و استانداردهای آن از جمله موضوعات مهمی است که اجرای تک تک آنها پیگیری می‌شود.

مخدومی ادامه داد:  قطعاً در این سمینارها که براساس شرایط اقلیمی مشابه و همجواری استان‌ها گروه‌بندی شده‌اند، تبادل تجربیات در زمینه ایمن‌سازی مدارس و تعیین شاخص‌ها و مولفه‌های کامل یک مدرسه ایمن موجب هم‌افزایی و ارتقا دانش فنی استان‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های نهفته‌ای که در ادارات کل نوسازی مدارس کشور وجود دارد، اظهار داشت: محصول این نوع هم‌اندیشی و جلسات، ایده‌های نو و خلاقانه‌ای خواهد بود که خود را در طراحی و ساخت متفاوت مدارس نشان خواهد داد.

مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان نوسازی مدارس کشور یادآور شد: در این سمینار که طی دو روز برگزار می‌شود؛ کارگاه‌ها و پنل‌های اختصاصی به صورت مجزا برای گروه‌های معماری، سازه، تأسیسات مکانیکی و برقی برگزار خواهد شد و کارشناسان بخش‌های مختلف استان‌ها طرح‌های خود را ارائه خواهند کرد تا مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گیرد.

اکرمی مشاوررئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در حوزه معماری نیز در این گردهمایی به تبین معیارهای مختلف در معماری مدارس پرداخت و ضمن تاکید بر مطالعات اقلیم و جانمایی مدارس، در نظر گرفتن معیارها و شاخصه‌های مدیریت سبز در مدارس را نیز ضروری دانست.

وی همچنین با اشاره به اهمیت بحث زیبایی‌شناسی و ارائه طرح‌های زیبا برای ساخت فضاهای آموزشی گفت: مدارس در عین مستحکم و ماندگار و ایمن بودن باید زیبا ساخته شوند؛ چرا که در تعلیم و تربیت کودکان تأثیر مستقیم دارند.


نظر شما :