وزیر آموزش و پرورش:

پویش آجر به آجر؛ دغدغه مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری در جامعه ایجاد کرد

۰۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۲ کد : ۵۳۵۱ اخبار برگزیده
وزیر آموزش و پرورش معتقد است که اجری طرح آجر به آجر موجب شده است تا مردم نسبت به مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری حساس شوند و دغدغه آن را داشته باشند.
پویش آجر به آجر؛ دغدغه مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری در جامعه ایجاد کرد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، محسن حاجی میرزایی در نشست ویدیو کنفرانسی با مدیران کل آموزش‌وپرورش و مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان‌ها با بیان اینکه سه رویداد هفتگی را در آموزش‌وپرورش طراحی کرده‌ایم، بیان کرد: فلسفه این رویداد‌ها باز کردن باب گفتگو و پیدا کردن ذهنیت یکسان است و از مدیران کل استان‌ها می‌خواهم که این رویه را در سطح استان و مناطق ادامه دهند و پای مدیران استانی را به آموزش‌وپرورش بازکنید و با مدیران مناطق خود به بحث و گفتگو بنشینید.

وی با اشاره به اینکه حداکثر فرصت باقی‌مانده تا  شروع سال تحصیلی جدید ۴۵ روز است؛ ادامه داد: مدیران کل باید به‌طور لحظه‌ای از همه شرایط آموزش‌وپرورش استان خبر داشته باشند و ضرورت ارتباط استان با مناطق، مناطق با مدیران و معلمان لازم و ضروری است تا بتوانیم به یکدیگر مسائل و مشکلات را انتقال و برای حل آن‌ها چاره‌جویی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدیری ارزشمند است که بتواند با داشته‌های خود بیشترین ارزش را خلق را کند، گفت: مدیران ما، منابع، مشکلات، بودجه و سایر پارامتر‌های مدیریتی را می‌دانند لذا باید بر اساس این پارامتر‌ها ارزش‌های جدیدی را خلق کنند.

وی بابیان اینکه این جلسات نباید به گزارش‌های عملکرد خلاصه شود، اظهار کرد: حضور ما در چنین جلساتی برای داشتن مدارس بهتر، باکیفیت‌تر و پوشش تحصیلی بالاتر و اینکه ساخت مدارس ما چقدر هوشمندانه‌تر و باکیفیت‌تر شده است و آیا این مدارس نیازمندی‌های معلم، دانش‌آموز و خانواده‌ها را جواب می‌دهد؛ لذا باید تمام همت ما در این جلسات بر این باشد که به دیدگاه روشنی در مورد مدرسه‌سازی برسیم.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه باید در حوزه تحت مدیریت خود اطلاعات کامل و دقیق داشته باشیم، اظهار کرد: باید وضعیت جغرافیایی و اطلاعات مدرسه و اینکه با چه شرایطی در حال بهره‌برداری است داشته باشیم؛ لذا مقدمه مدیریت داشتن اطلاعات است و هرچقدر این اطلاعات تفصیلی‌تر و دقیق‌تر باشد می‌توان مدیریت بهتری کرد.

وی تاکید کرد: احساس جلو رفتن و پیش رفتن انرژی ما را زیاد می‌کند لذا باید برای فعالیت‌هایمان هدف‌گذاری کنیم و در این مسیر مدام خود را ارزیابی کنیم.

سازمان نوسازی مدارس هدفگذاری های انجام شده سال قبل را محقق کرد

وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه هدفگذاری و برنامه‌ریزی در سازمان نوسازی مدارس دنبال شده است، گفت: در سال گذشته برای مدارس با بخاری‌های غیراستاندارد یا مدارس خشتی و گلی هدف‌گذاری شد و در نهایت اهداف محقق شد.

وی گفت: از مدیران انتظار دارم که در سخنان خود شرایط موجود را ارائه دهند، اینکه چه اهدافی را پیگیری می‌کنند را بیان کرده و راه‌های رسیدن به این اهداف را بیان کنند.

حاجی‌میرزایی با اشاره به طرح آجر به آجر اظهار کرد: هدف از ارائه طرح این بوده است تا برای مردم مدرسه‌سازی دغدغه ایجاد شود؛ مردم مراقب مدرسه و نگران مدرسه‌سازی باشند و خود را در ساخت مدرسه سهیم بدانند؛ برای آموزش‌وپرورش مهم است که بدنه اجتماعی جامعه را چطور می‌توان با مدرسه‌سازی آشنا کرد و آن را به گفتمانی در جامعه تبدیل کرد.

ضرورت وجود خلاقیت برای اجرای طرح آجر به آجر

حاجی میرزایی با بیان اینکه خلاقیت‌های استان‌ها در زمینه طرح آجر به آجر باید وجود داشته باشد، گفت: هدف مشخص است و هرکسی که می‌تواند شیوه‌ای را برای رسیدن به این هدف انتخاب کند، لذا وجود روش‌های خلاقانه می‌تواند ما را دررسیدن به این هدف یاری دهد.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی آینده گفت: تفاوت سال تحصیلی پیش رو با سال‌های تحصیلی دیگر در این است که نقشه سال تحصیلی را در سال‌های گذشته می‌دانستیم، اما امسال نمی‌دانیم در چه شرایطی هستیم و برای اولین بار باید راه‌های نرفته را برویم. مسیر نرفته را نمی‌توانیم بدون هوشیاری طی کنیم لذا باید دقت کافی و برنامه‌ریزی لازم را برای آغاز سال تحصیلی داشته باشیم و از تجارب ماه‌های گذشته به‌خوبی استفاده کنیم.

کلید واژه ها: وزیر آموزش و پرورش


نظر شما :