ناصر قفلی بیان کرد:

مدرسه‌یاری، استفاده از فناوری‌های نوین در احداث پروژه‌ها و توسعه هنرستان‎‌ها سه رویکرد اصلی جامعه خیرین مدرسه‌ساز است

۱۷ آبان ۱۴۰۰ | ۱۸:۲۴ کد : ۸۸۲۱ اخبار برگزیده
ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، در بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: ارتقای کیفیت آموزش با طرح مدرسه‌یاری، استفاده از فناوری‌های نوین در احداث پروژه‌های آموزشی و توسعه هنرستان‎‌ها سه رویکرد اصلی جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور است.
مدرسه‌یاری، استفاده از فناوری‌های نوین در احداث پروژه‌ها و توسعه هنرستان‎‌ها سه رویکرد اصلی جامعه خیرین مدرسه‌ساز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، ناصر قفلی رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در آیین برگزاری بیست و سومین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم، گفت: با بیان اینکه رویکرد جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در سه محور خلاصه می شود، افزود:ارتقای کیفیت آموزشی و همراهی در پیشبرد برنامه های آموزشی و تربیتی در مدارس یکی از برنامه های جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور است.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون مدرسه یاری، در این راستا تاکید کرد: بهره‌مندی از ظرفیت و پشتوانه خیرین در مدیریت و اجرای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی مدرسه به منظور ارتقای کیفیت آموزش از دیگر اهداف تشکیل این کمیسیون است که امیدواریم با حمایت و همراهی خیرین مشکلات مدارس در این بخش نیز مرتفع شود.

قفلی استفاده از تکنولوژی های نوین در ساخت فضاهای آموزشی را از دیگر برنامه‌های مورد توجه جامعه خیرین مدرسه ساز کشور دانست و اظهار داشت: با استقبال و همراهی سازمان نوسازی مدارس کشور این رویکرد را با هدف کاهش هزینه‌ها و تسریع در ساخت و بهره برداری از فضاهای آموزشی دنبال می‌کنیم.

رییس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به اینکه علیرغم افزایش آورده خیرین به دلیل تورم بالا، احداث فضاهای آموزشی از سرعت و رشد مطلوبی برخوردار نیست، تاکید کرد: سبک سازی و استفاده ار فناوری‌های نوین ضمن ارتقای بهره‌وری، موجب تشویق و ترغیب خیرین در افزایش مشارکت می‌شود.

وی همچنین توسعه هنرستان ها را از دیگر رویکردهای جامعه خیرین مدرسه ساز کشور دانست و ابراز داشت: توسعه آموزش‌های مهارت محور و کار آموزی برای نسل آینده یک ضرورت انکار ناپذیر است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته حدود 80 درصد ظرفیت آموزش‌های مقطع متوسطه به مهارت آموزی اختصاص دارد گفت: این نسبت در کشور ما عکس است و با توجه به مساله بیکاری فارغ التحصیلان؛ توسعه آموزش های فنی وحرفه ای می تواند در حل مشکلات این بخش بسیار موثر باشد.

قفلی مشارکت جمعی خیرین در احداث هنرستان‌ها، ساخت هنرستان ها در مجاورت شهرک های صنعتی و کارخانجات را راهکارهای عملی و موثر این رویکرد برشمرد و ابراز امیدواری کرد با حمایت مسئولین و بخصوص استانداران شاهد ارتقای آموزش‌های مهارتی در سراسر کشور باشیم.


نظر شما :