جلسه آشنایی با مفهوم Benchmarking ، انواع مدل ها و چگونگی به کارگیری آن در راستای اهداف مدیریت سبز

۰۴ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۸ کد : ۵۳۶۵ اسلایدشو
اجرای مدیریت سبز در فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی و به‌کارگیری اصول و مفاهیم آن در روند طراحی مدرسه سبز از مهم‌ترین رویکردهای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سال¬های اخیر بوده است. در این راستا با توجه به اصول هفت گانه مباحث مربوط به مدیریت سبز، نیاز است در بخش انرژی آگاهی دقیقی از میزان مصرف انرژی مدارس موجود کشور در موقعیت های مکانی با اقلیم های مختلف به دست آید تا بتوان این مقدار مصرف را اندازه¬گیری، کنترل و مدیریت کرد. جهت دستیابی به این هدف در بسیاری از کشورهای دنیا از روش بنچ مارکینگ (Benchmarking) استفاده می شود.
جلسه آشنایی با مفهوم Benchmarking ، انواع مدل ها و چگونگی به کارگیری آن در راستای اهداف مدیریت سبز

 لذا در این خصوص جلسه ای جهت معرفی بنچ مارکینگ و ارائه روش‌ها و نتایج حاصل از انجام پروژه بنچ‌مارکینگ در تعدادی از فضاهای دانشگاهی استان کردستان با حضور دکتر ویسی رئیس دانشکده هنر و معماری دانشگاه کردستان و همکارانشان، مهندس چگنی مدیر کل دفتر فنی و تحقیقات، مهندس حسینی‌نیا سرپرست اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی، کارشناسان گروه تاسیسات و اعضای مرکز راهبری مدیریت سبز، در محل دفتر فنی و تحقیقات سازمان به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

قابل توجه است که تاکنون پژوهشی در خصوص انجام بنچ‌مارکینگ در مدارس کل کشور صورت نگرفته است لکن به دلیل تشابه با پروژه انجام‌شده توسط تیم دانشکده معماری دانشگاه کردستان، از عوامل اجرایی جهت تبیین فرایند در خصوص مدارس دعوت به عمل آمد. در این جلسه ابتدا دکتر ویسی به شرح کلیاتی درباره بنچ مارکینگ و اهمیت آن در بهینه‌سازی مصرف سوخت و مصرف برق در کشور با توجه به حجم بالای فضاهای آموزشی کشور، پرداخت و در ادامه خانم مهندس افشار از اعضای تیم مذکور به تفصیل توضیحاتی در خصوص مدل‌های مختلف انرژی بنچ‌مارکینگ، روش‌های مختلف آن، مزایا و معایب هر یک از روش‌ها و همچنین چگونگی به کارگیری آن در راستای اهداف مدیریت سبز پرداختند.

کلید واژه ها: benchmarking


نظر شما :