با توجه به اهمیت "مدیریت نگهداری و تعمیر فضاهای آموزشی، تربیتی و ورزشی کشور" و با عنایت به اینکه در برنامه زیر نظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری مسئولیت تعمیرات جزئی این فضاها با وزارت آموزش و پرورش (بهره بردار) و مسئولیت تعمیرات اساسی به عهده ی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور می باشد، جهت تعیین فصل مشترک تعمیرات اساسی و جزئی فضاهای آموزشی، دستورالعملی به همت کارشناسان اداره کل نوسازی مدارس استان تهران و با راهبری و همکاری کارشناسان سازمان تهیه شد و جهت دریافت نقطه نظرات کارشناسان استان ها در اختیار ادارات کل نوسازی مدارس استان ها قرار گرفت.
جلسه بررسی گزارش فاز اول "طرح مطالعاتی استقرار نظام مکان یابی و تخصیص مدارس بر اساس آمایش سرزمین و تحولات جمعیتی" تحت عنوان تدوین شاخصهای مکانیابی و ضوابط توزیع مکانی فضاهای آموزشی با حضور مدیر کل و معاون دفتر فنی و تحقیقات، ناظر طرح و همچنین کارشناس سیستم اطلاعات مکانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در محل دفتر فنی برگزار گردید.
گردهمایی معاونین و کارشناسان دفاتر فنی منطقه ۶ کشور شامل استانهای کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و همدان به میزبانی استان کرمانشاه با حضور مخدومی مدیرکل دفتر فنی و تحقیقات سازمان، اکرمی مشاور رئیس سازمان در حوزه معماری،کارشناسان دفتر فنی سازمان و کارشناسان دفاتر فنی استانهای مذکور برگزار شد.
سمینار منطقه ای معاونین فنی وکارشناسان دفاتر فنی ادارات کل استان های ایلام، لرستان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه به میزبانی استان کرمانشاه در راستای تحقق بخشیدن به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و طراحی مدارس با رویکرد طراحی اقلیمی برگزار گردید، در همین جهت کارگروه معماری، متشکل از مدیر کل دفتر فنی و تحقیقات، مشاور ریاست در معماری،کارشناسان معماری سازمان، کارشناسان معماری و معاونین فنی استان های مذکور و اساتید مدعو با هدف بحث و بررسی پیرامون نقاط قوت و ضعف طراحی ها و نیز بهره مندی از تجارب همکاران در ادارات کل تشکیل گردید. در پایان مصوباتی به شرح ذیل به تایید اعضا رسید تا در پروژه های این استان ها ملاک عمل قرار گیرد.
سمینار منطقه ای معاونین فنی وکارشناسان دفاتر فنی ادارات کل استان های ایلام، لرستان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه به میزبانی استان کرمانشاه در راستای تحقق بخشیدن به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و طراحی مدارس با رویکرد طراحی اقلیمی برگزار گردید، در همین جهت کارگروه سازه، متشکل از مدیر کل دفتر فنی و تحقیقات، کارشناسان سازه سازمان، معاونین فنی و کارشناسان سازه استان های مذکور با هدف بحث و بررسی پیرامون نقاط قوت و ضعف طراحی ها و نیز تبادل تجربیات و هم افزایی در ادارات کل تشکیل گردید. در پایان مصوباتی به شرح ذیل به تایید اعضا رسید تا در پروژه های این استان ها ملاک عمل قرار گیرد.